איך להתגבר על גירושין

גירושין, ככל שמדובר בתופעה נפוצה בימינו, הם עדיין חוויה כואבת וקשה ברובם המכריע של המקרים.

הם נושאים עמם קשת של תחושות ורגשות קשים כגון כישלון, אשמה והאשמה, בושה, פחד, כעס, תסכול, נטירת טינה, חוסר אונים, עצב, ולעיתים ייאוש ודכאון.

ולא זאת בלבד, אלא שהם גם קורים תוך כדי החיים. שום דבר אחר לא נותר עומד על מקומו ועדיין צריך להתמודד עם גידול הילדים, עם תפקוד יעיל במקום העבודה, עם הורים, משפחה ומחויבויות חברתיות ואחרות.

זהו מצב מלחיץ לכל הדעות והשאלה איך להתמודד עם גירושים ועם כל התהליכים והמתחים שאנו עוברים לאורכם, היא לא פשוטה.

הדברים מסתבכים אף יותר, כאשר הגירושין הם יוזמה של אחד הצדדים בעוד שהצד השני אינו מעוניין בכך, או, כשהם מוסכמים על שני הצדדים אך קורים מתוך כעס של צד אחד על התנהלותו של הצד השני (למשל, במקרים של בגידה). אז, עלולות להיכנס לתמונה גם התנהגויות שמטרתן ענישה ונקמה, המונעות מתוך רצון של הצד הנפגע לפגוע בחזרה ולתבוע את עלבונו. לעיתים, הכעס והעלבון כה גדולים, עד כי הנקמה הופכת למניע העיקרי, גם אם היא באה על חשבון רווחתם של הילדים או של אחרים המעורבים בתמונה.

כך או אחרת, מומלץ מאד להיעזר בגורם מקצועי כבר בתחילת התהליך, כדי לצלוח את דרך החתחתים הזו עם כמה שפחות משקעים ומתוך רוח של פיוס, של אינטרס משותף ושל שיתוף פעולה עד כמה שניתן.

 

איך להתגבר על גירושין על אף התחושות הקשות?

השאלה "איך מתגברים על גירושין" שונה מהשאלה איך מתמודדים איתם. ההתגברות נעשית לאור המצב החדש ודורשת הכרה והפנמה של כל הכרוך בו: חיים לבד במקום בזוג, החופש הזוגי שנולד פתאום ויכול להיות מרגש, משמח, מפחיד ומאיים בעת ובעונה אחת, השינוי בתפיסה העצמית כיחיד ואפילו, שינוי הסטטוס הרשמי מ"נשוי" או "נשואה" ל"גרוש-ה", או "סינגל-ית".

 

מירי קדמן – יעוץ וטיפול פרטני, זוגי ומשפחתי

שמי מירי קדמן ומאחוריי ותק של כעשרים שנה כמטפלת בתחום החינוך, המשפחה והזוגיות.

אם אתם נמצאים לפני הליך גירושין, בעיצומו, או מנסים לבנות דברים מחדש לאחר סיומו של התהליך, אשמח להיות שם עבורכם ולסייע בידכם למצוא את הדרכים הטובות והבריאות לעבור את החוויה הלא פשוטה הזו ולהתמודד עם האתגרים והקשיים שהיא מביאה עמה.

המפגשים מתקיימים באווירה נעימה, מתוך הכלה ומתוך רצון להיטיב עם כל הצדדים הנוטלים חלק בתהליך.

אני מזמינה אתכן ואתכם למפגש בקליניקה הנמצאת בפתח תקווה.

צרו קשר ב:

טלפון  052-233-1225  |  אימייל  mira_kad@walla.com

השאירו פרטים ואצור קשר בהקדם

שינוי גודל גופנים
מוזמנים ליצור איתי קשר