בן זוג אגואיסט

רבים מהאנשים יגידו כי זוגיות היא המרחב או "המקום" המאתגר ביותר בחייהם לאורך השנים, ובמהלכה קיבלו את השיעורים החשובים ביותר, עברו את השינויים המהותיים, וקיבלו מראה – השתקפות של עצמם. אכן, לצד היותה מקור לרגשות חיבה ואהבה, נחמה ותמיכה, זוגיות היא גם המקור לרגשות לא נעימים וקשים להכלה כגון כעסים, האשמות, חוסר אונים ותסכול. בעיות אלו (שיכולות להפוך לכר להתפתחות אישית וזוגית) יכולות לנבוע משורה ארוכה של נסיבות ומצבים, ובהן גם אגואיזם של בני הזוג.

 

אכן, הטענה שיש לי בן זוג אגואיסט אינה נדירה במיוחד, לא בחדר הטיפולים ולא מחוצה לו. מאחוריה עומדת התלונה לפיה בן הזוג חושב קודם כל על עצמו – על הצרכים והרצונות שלו, על מה שהוא אמור לקבל את הקשר, לעיתים עד כדי כך שאינו מצליח לראות בכלל את הצד השני ואת צרכיו. מה עושים במצב כזה? איך הופכים את הקושי לשיעור לשניכם שממנו תוכלו להתפתח ולצמוח? 

 

קודם כל – להבין

את העבודה על סוגיות כמו בן זוג אגואיסט ואחרות כדאי ומומלץ לבצע עם יועצת זוגית מנוסה ומוסמכת, אולם יש גם דברים שתוכלו לעשות לבד. הדבר הראשון הוא להתחיל להבין מה קורה. למשל, כדאי להבין שכולנו במידה זו או אחרת אגואיסטים, והדבר נכון לגבי כל מישורי החיים, לגבי יחסים עם אנשים וכמובן גם בזוגיות. אנו שואפים להיות מאושרים ומנסים להשיג את האושר בדרכים שונות, למשל דרך העבודה, דרך חפצים ודרך יחסים, כאשר אל הזוגיות אנו מביאים את הנחת או כמיהת היסוד – שבן הזוג יעשה אותנו מאושרים. 

 

אם כן, ייתכן מאוד שבן הזוג שלכם תופס אתכם כאחראיים לספק את אושרו, למשל שתספקו את הבסיס ברמת הכנת הארוחות, ניקוי הבית, הביטחון הכספי, למשל שתגמישו את לוחות הזמנים או ההוצאות שלכם לטובת מה שחשוב עבורו, או שתספקו את הדרישות מבחינת מראה חיצוני, מבחינת תדירות ומאפייני יחסי המין, וכן הלאה. במילים אחרות, ייתכן שאצל בן הזוג ההוויה שלכם מצומצמת לכדי כלי להשגת האושר, ברמה כזו או אחרת.

 

אז כדאי לבחון את התנהלותו וציפיותיו של בני הזוג בסיטואציות שונות, אבל גם את שלכם: גם אתם בני אדם ומן הסתם כמהים שבן הזוג יעשה אתכם מאושרים. במילים אחרות: גם אתם אגואיסטים, ויותר מכך – סביר להניח שאתם תופסים את התנהגויות בן הזוג דרך הפריזמה שלכם, מה שאתם משליכים עליו. כעת, הבינו שאין בעיה עם הכמיהה לאושר שיבוא מהקשר הזוגי, השאלה היא רק כיצד מתקשרים זאת, מממשים ומשיגים זאת. 

 

לדוגמא, ניתן להשיג זאת על ידי שיפור התקשורת עם בן הזוג בסוגיות אלו. ניתן לבנות מערכת ציפיות יותר פתוחה וכנה. ניתן לשנות דפוסי התנהגות כך שתפעלו יותר למען אושרו של בן הזוג (ולהפך) מתוך הבנה שהאושר של האחד תלוי בזה של השני. וניתן לפנות לשבילים רבים נוספים, כאשר ההמלצה היא כאמור להסתייע באשת מקצוע מנוסה.  

 

לקביעת פגישה, הנכם מוזמנים ליצור קשר בטלפון 052-2331225.

השאירו פרטים ואצור קשר בהקדם

שינוי גודל גופנים
מוזמנים ליצור איתי קשר