חוסר תקשורת בין בני זוג

ישנם גורמים רבים בעלי העלולים לייצר קשיים במערכות יחסים זוגיות. לא משנה כמה רב הקושי, כאשר ישנה תקשורת טובה בין בני הזוג, הם בדרך כלל יצליחו להתגבר עליו. מהו חוט השני המקשר בין כל המקרים בהם הקושי הופך ל"כדור שלג" המתגלגל לכדי משבר או אפילו דיכאון של אחד מבני הזוג או שניהם? התשובה היא: חוסר תקשורת.

מה מביא למצב של חוסר תקשורת?
הגורמים לתקשורת לקויה בין בני זוג נובעים מאופן ההתייחסות, ההתנהלות והדיבור של בני הזוג זה לזה. כאשר מתעסקים הרבה בנסיבות שוליות כמו מה היה, מי אמר למי, מי אשם, נוצרת אווירה של קטנוניות בקשר כאילו "מחפשים אותי". זה מאד טבעי להיקלע למצבים האלה במיוחד כשכבר נמצאים בתחושות של מועקה ותסכול. כך בעצם מתהווה מעגל קסמים אכזרי: התסכול והמועקה מביאים את בני הזוג להתייחס זה אל זה מתוך המרחב הכואב שבו הם נתונים ובאופן שהולם את המרחב הזה. כתוצאה מכך הקושי רק מעמיק ומכאן עוד תסכול שמייצר עוד קושי.

בעיה נוספת שאופיינית למצבים של חוסר תקשורת היא הקושי לדבר. לעיתים מצבי המשבר מייצרים "קיפאון" בקרב אחד מבני הזוג או שניהם. מקרים אחרים מתאפיינים בכך שאחד מבני הזוג ניחן באופי הנוטה לתוקפנות במצבי משבר או לחץ. התגובה שיכולה להתקבל היא או היסגרות מוחלטת של בן הזוג השני או תוקפנות בחזרה שלא משאירה הרבה מקום לשיח מיטיב. במקרים אחרים שני בין הזוג נסגרים וכך עוברות לעיתים שנים ארוכות של הדחקה וכאב.

המפתח לתקשורת טובה
כדי לצאת מהמעגל הזה, על אחד מבני הזוג לקחת יוזמה ולהתעלות מעל הסיטואציה. להתחיל לתקשר ממקום אוהב, חומל ולא שיפוטי. ברוב המקרים כאשר צד אחד מחליט לעשות שינוי ולדבוק בתדר האוהב והחומל, הצד השני כבר ידביק את הפער במוקדם או במאוחר.

לעיתים הבעיות מורכבות יותר וקשה לבני הזוג לתמלל את הקושי, לתאר מה מרגישים, על מה הכעס. לשם כך מטפל טוב יודע לזהות מה יושב מתחת לכעס, מה הבעיה העמוקה יותר שלא מודעים לה. הצפה של הבעיה האמיתית כבר משחררת קיטור רב, ומאפשרת שיח אמיתי בונה ואחר.

בין אם כבר ניסיתם טיפול זוגי ובין אם לאו, אני כאן להאיר דרך חדשה שתיקח אתכם החוצה מתוך המעגל הזה. קוראים לי מירי קדמן ואני פסיכולוגית בעלת הכשרה פורמלית מקיפה וניסיון רב שנים בטיפול ביחידים, משפחות וזוגות. תוכלו לקרוא אודותיי ואודות השירותים שאני מציעה באתר שלי ואתם מוזמנים לחייג אליי לטלפון 0522331225. אשמח להיות לכם לעזר ולענות על כל שאלה והתלבטות בדרך.

השאירו פרטים ואצור קשר בהקדם

שינוי גודל גופנים
מוזמנים ליצור איתי קשר