טיפים לזוגיות ואהבה

טיפים לזוגיות טובה הם מצרך מבוקש בעולמנו. חלק גדול מאתנו חולק חיים עם בת או בן זוג ומטבע הדברים, זוגיות, כמערכת יחסים אינטנסיבית ויום-יומית מביאה עמה לא מעט אתגרים והופכת לפעמים לטעונה מאד.

קושי בזוגיות, שהיה רדום או שהתבשל על אש קטנה, נוטה להרים ראש ולדרוש את מלוא תשומת הלב בעיקר במקרים בהם אחד מבני הזוג או שניהם עוברים תקופה קשה, נוכח אירועי חיים ומצבים התובעים מהם כוחות, תעצומות נפש ומשאבי זמן או כסף. אז, צרימות וחריקות שהיו קלות יחסית לפני כן והיה קל להבליג עליהן, או להתעלם מהן – עלולות להפוך למחלוקות ומאבקים מתישים, הפותחים פער הולך וגדל בין בני הזוג.

לא פלא אם כך, שאנשים כה רבים מחפשים עצות לזוגיות או רשימת מכולת של טיפים לזוגיות נכונה, שתביא עמה את האושר המיוחל ותייצר הצלחה בזוגיות.

אז אמנם, אין נוסחה קבועה או רשימה אחת כזו שמתאימה לכולם וכל ניסיון לגבש מתכון אחד מושלם לכולם – מועד לכישלון. אבל, בהחלט ישנם קווים מנחים כלליים שהם בגדר טיפים לזוגיות בריאה.

 

טיפים לזוגיות מוצלחת ומה ביניהם לבין טיפים לאהבה מוצלחת?

אחד מן המקורות הנפוצים ביותר לתסכולים ולקושי בין בני זוג, הוא הבלבול בין המושגים זוגיות ואהבה.

אהבה היא רגש בסיסי שקיים בנו באופן טבעי כחלק מהווייתנו. היא כוח מניע ומצמיח בכל מקום בו היא נמצאת, בין אם זו אהבה כלפי ילד, הורה, חבר טוב, חיית מחמד או אהבת אדם ואהבת הטבע במובן הרחב יותר.

זוגיות נבנית במקרים רבים על יסוד של אהבה, אך לא תמיד ולא רק.

אל תוך הזוגיות נכנסים שלל גורמים ומניעים נוספים. חלקם נמצא שם כבר מתחילת מערכת היחסים הזוגית וחלקם נולד לאורך הדרך ואף משתנה עם הזמן.

לכן, הצעד הראשון בתהליך שיפור של קשר זוגי הוא ההבנה, שכל אחד משני הצדדים בקשר הוא ישות בפני עצמה, עם צרכים, משקעים, פחדים, אמונות, תפיסות, כמיהות, רצונות וחלומות משלה.

לעיתים, חלק מהגורמים הללו מתנגשים זה בזה ולאורך זמן, נוצרים מתחים ושחיקה, שעלולים להעיב גם על יחסים המושתתים על אהבה גדולה.

כאשר כל אחד ואחת מן השניים לומד לזהות את המקומות הרגישים שלו ומבין שיש לו אחריות אישית על אושרו ועל ההגשמה העצמית שלו ולצד זאת, בוחר לראות בעין חומלת ומיטיבה גם את הצד של בן הזוג – אז מתחיל תהליך ההחלמה והבנייה של זוגיות מאפשרת, מגדילה ותומכת.

 

מירי קדמן – פסיכולוגית ומטפלת זוגית ומשפחתית מנוסה

שמי מירי קדמן ואני בעלת תואר שני במקצוע טיפולי ואשת מקצוע שעברה הכשרה של מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לטיפול בזוג ובמשפחה – הגוף היחיד בישראל המעניק תעודת הסמכה מקצועית של מטפל זוגי מוסמך.

בעלת כעשרים שנות וותק בטיפול ביחידים, בזוגות ובמשפחות בתחום החינוך ובתחום הטיפול הזוגי והמשפחתי.

בחרתי לעסוק בתחום מתוך תפיסה שכל אחד מאתנו יכול וזכאי לחיות חיים מלאים ומספקים, בהם יוכל להתפתח ולהביא את עצמו על כל צדדיו, כאדם יחיד ומיוחד – גם בתוך מסגרת זוגית או משפחתית.

אם אתם מרגישים שהזוגיות שלכם מתנהלת בעיקר מתוך קושי ותקיעות, עייפות, חוסר אונים, תסכול, מאבקים, כעס, חרדה, או פשוט – יכולה להיות טובה יותר – אני מזמינה אתכם לפנות אלי ליעוץ.

 

המפגשים מתקיימים בקליניקה שקטה ואינטימית בפתח תקווה.

צרו קשר ב:

טלפון  052-233-1225  |  אימייל  mira_kad@walla.com

השאירו פרטים ואצור קשר בהקדם

שינוי גודל גופנים
מוזמנים ליצור איתי קשר