ייעוץ זוגי במרכז

פעם היחסים הזוגיים שלכם היו "מושלמים", אלא, שדברים משתנים, וכיום אתם מגלים שההר שעומד ביניכם גבוה ואתם מתקשים לגשר על הפערים. כאשר המשברים מתגברים, ואפילו כשעולות מחשבות על "פירוק החבילה", חשוב לזכור שיש לא מעט דברים שניתן לעשות כדי להחזיר את האיזון והיחסים התקינים לחיי הזוגיות. טיפול זוגי במרכז, על ידי מטפלת מקצועית, הוא אחד האפשרויות היעילות ביותר. מה עוד חשוב לדעת עליו?

קוים לדמותה של המטפלת הזוגית
מטפלת זוגית במרכז, כמו בכל מקום אחר על מפת ישראל, פועלת מתוך מטרה אחת ברורה, והיא לשפר במידה ניכרת את כל מה שהתקלקל ביחסים הזוגיים, לאזן אותם ולהצעיד אותם קדימה. התמונה הופכת למורכבת כשמתבוננים על כך שלא מעט תרחישים בחיי הזוגיות, חלקם שכיחים יותר, וחלקם פחות, מובילים לצורך בטיפול מקצועי : קצרים בתקשורת, פערים בתפיסות העולם, משברים נקודתיים (בגידה, בעיות כלכליות), מחלוקות ביחס לגידול הילדים, חלוקת תפקידים – והרשימה עוד ארוכה. לכך יש להוסיף מצבים של שחיקה הנובעת משגרה, שעמום, ועוד. ישנם גם מצבים שבני הזוג מעוניינים להקדים תרופה למכה, ולעבור טיפול זוגי בתחילת היחסים ביניהם, להגדיר מטרות להמשך הדרך, ובניית חזון זוגי משותף.
טיפול או ייעוץ זוגי במרכז מבוסס על מגוון רחב של טכניקות, גישות ודרכי פעולה, המרכיבות יחדיו את ארגז הכלים של הגורם המטפל. זהו תחום הכולל ידע תיאורטי ומעשי בפסיכולוגיה, על פי הגישה הדינמית, גישה מערכתית מבנית, גישה נרטיבית , גישה קוגניטיבית התנהגותית, ועוד. טיפול זוגי, מבוסס על אינטגרציה של הגישות השונות, תוך התאמה לצרכים, לרצונות או ליעדים של בני הזוג. יש לזכור בזוגיות כמו בכל דבר, אין מעשי קסם, על בני הזוג להיות מחויבים לתהליך, על מנת לראות תוצאות ושינוי לטובה.

איך בוחרים יועצת זוגית ?
בחירה של יועצת זוגית במרכז אינה דבר של מה בכך. אם בתחומים אחרים ניתן להסתמך על המלצות של מכרים, כאן, עקב רגישות העניין, רבים יעדיפו לשמור את עצם הטיפול, או לחילופין את הצלחתו, בינם לבין עצמם. לכן הדגש צריך להיות מושם על מספר פרמטרים אחרים, שמגדירים את המטפלת הזוגית ומאפשרים להסיק, במידה לא מבוטלת של ביטחון, האם היא שמתאימה למשימה .
כצעד ראשון, חשוב מאד לסקור את הפרופיל המקצועי של המטפלת הזוגית, לראות כי היא מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לטיפול בזוג ובמשפחה, ובעלת הכשרה אקדמית בתחום : תואר שני במקצוע טיפולי והכשרה ספציפית ומקצועית בפסיכותרפיה זוגית. יש להיפגש עם המטפלת ולהתרשם מיחסי האנוש שלה, לחוש את התקשורת עימה, ולהרגיש אם יש אמון ובטחון להמשך התהליך.

השאירו פרטים ואצור קשר בהקדם

שינוי גודל גופנים
מוזמנים ליצור איתי קשר