מטפלת זוגית בפתח תקווה

העובדות מראות שאחד מבין שלושה זוגות בישראל למרבה הצער מתגרש. הגם שנתונים אלה אינם מעודדים, ברור שהם היו גבוהים עוד יותר אלמלא אנשי מקצוע מהתחום הטיפולי היו נכנסים לתוך התמונה. בשנים האחרונות, יותר ויותר זוגות הבינו כי המפתח העיקרי להתמודדות עם משברים או אפילו שיפור הזוגיות, הוא פניה למטפלים וליועצים זוגים. מהן האפשרויות של טיפול זוגי בפתח תקווה? ואיך מקבלים את ההחלטה הנכונה ביותר בבחירת מטפל מקצועי?

דגשים בבחירת מטפלת זוגית בפתח תקווה
ייעוץ זוגי בפתח תקווה הוא תחום רחב. תחת קורת הגג הזו, מוצעים שרותים של מאמנים, יועצים, מטפלים אלטרנטיביים, פסיכולוגים ומטפלים זוגיים מוסמכים מטעם האגודה לטיפול בזוג ובמשפחה. חשוב להגיע למטפל מוסמך, שכן נסיון לא מוצלח בטיפול, יכול להסב נזק בלתי הפיך לזוגיות, שגם ככה היתה במצב לא טוב. תחת  המונח "טיפול זוגי" ניתן למנות לא מעט שיטות, טכניקות וגישות, אשר צריכות לבוא לידי ביטוי במהלך החדשים בהם  הטיפול הזוגי מתקיים. מטפלת מקצועית באמת תחזיק לא רק בארגז כלים רחב, אלא תדע להתאים אותם לטיפול הלוקח בחשבון את הסיבות הייחודיות שהביא זוג זה לטיפול, כמו כן, תדע לזהות את המורכבות של היחסים, ואת מטרות הטיפול.
על כן, ברור מדוע המטפלת הזוגית צריכה להיות בעלת הכשרה אקדמית מקיפה: תחום הפסיכולוגיה ופסיכותרפיה זוגית. חשוב לוודא כי מדובר במטפלת זוגית ומשפחתית המחזיקה בהסמכה מטעם האגודה הישראלית לטיפול בזוג ובמשפחה. ככל ששנות הניסיון של המטפל רבות יותר, וככל שעברה יותר תחנות מקצועיות בקריירה שלה, כך סביר שהשירותים שהיא תציע יהיו מקיפים ויעילים יותר.

חשיבותה של כימיה
טיפול זוגי אינו תהליך פשוט עבור בני הזוג, ולו רק בשל המטען הרגשי העצום שמונח כאן על כף המאזניים. לכן, בבחירת יועצת זוגית בפתח תקווה, חשוב להתבונן לא רק על ההכשרה והניסיון המקצועי שלה, אלא גם על האישיות שלה. הנחת היסוד היא שנדרשת יועצת זוגית שבני הזוג יסמכו עליה, ושתשדר נינוחות שתאפשר לזוג לחשוף בפניה את נבכי נפשם, ואת המרקם העדין והאינטימי שביחסים. מטפלת זוגית אשר איננה ערה לרגישות הרבה של חשיפה בפני אדם זר, ואיננה יכולה להתחבר במפגש הראשון שהוא מפגש היכרות, סותמת את הגולל להמשך טיפול.
אז מה ניתן ללמוד מכך? פגישה עם המטפלת הזוגית תאפשר לזוג להתרשם מכל אותם היבטים באישיות שלה, שישפיעו על הטיפול. כמובן שגם במהלך הפגישות הראשונות ניתן לתת את הדעת על היבט זה בטיפול. הגם שטיפול זוגי אמור מיסודו, להימשך מספר חודשים ולהיות הדרגתי, פעמים רבות מרגישים שדבר מה הקשור אליו לא מתנהל כשורה. ואז החלפת שיטה, או אפילו החלפת מטפל יכולים לשנות את התמונה.

השאירו פרטים ואצור קשר בהקדם

שינוי גודל גופנים
מוזמנים ליצור איתי קשר