סימנים לזוגיות לא בריאה

סימנים לזוגיות לא בריאה  – כדאי להכיר! 

כמטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, יש לי ניסיון של שנים בזיהוי זוגיות לא טובה. הלכה למעשה, זוגיות לא בריאה מלווה בשובל של סימנים שכדאי להכיר, אז במאמר הבא אסביר מהי בדיוק זוגיות לא בריאה, מה הם סימנים לזוגיות לא בריאה וגם איך לצאת מקשר לא בריא.


מהי מערכת יחסים לא בריאה?

מערכת יחסים לא בריאה ניכרת בדינמיקה שבה אחד מבני הזוג או שניהם עוסקים בהתנהגויות הפוגעות ברווחתה של מערכת היחסים והפרטים המעורבים. מצב זה עשוי לכלול חוסר תקשורת, בעיות שליטה, מניפולציות והתעללות רגשית. כמו כן, בדרך כלל מערכות יחסים לא בריאות מתאפיינות בתחושת לא טובות כמו אי נוחות, כעסים, אדישות, חוסר איזון ועוד.

חשוב להבין כי להישארות במערכת יחסים לא בריאה יכולה להיות השלכות חמורות, החל במצוקה רגשית ועד לבעיות בריאות נפשיות ופיזיות. 


סימנים למערכת יחסים לא בריאה

  • קשר זוגי לא בריא הינו מונח כללי שיכול לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים, עם סימנים שונים שחשוב לזהותם, כפי שניתן לראות בדוגמאות הבאות:
  • חוסר תקשורת: תקשורת היא המפתח בכל מערכת יחסים. אם יש חוסר עקבי בתקשורת פתוחה וכנה, אי הבנות וקונפליקטים עלולים להיווצר בקלות.
  • בעיות שליטה: בן זוג המפעיל שליטה מוגזמת על האחר, מכתיב את מעשיו והחלטותיו, הוא דגל אדום עבור קשר לא בריא.
  • התנהגות מניפולטיבית: מניפולציה יכולה ללבוש צורות שונות, כגון תחושת אשמה, כפיית בן הזוג השני לפעולות שגורמות לחוסר נוחות ועוד.
  •  התעללות רגשית: התעללות רגשית יכולה להיות עדינה אך מזיקה, והיא ניכרת למשל בעלבונות, השפלה או איומים שפוגעים בהערכה העצמית ובביטחון העצמי של בן הזוג.


איך לטפל במערכת יחסים לא בריאה

אם אתם מוצאים את עצמכם חיים עם אהבה לא בריאה, ובמערכת יחסים שמזיקה לכם, לבני הזוג או לילדים שלכם, ישנם צעדים שונים שאתם יכולים לבצע כדי לשפרה. צעדים אלו מתחילים קודם כל במציאת תמיכה, בעיקר של מטפלת זוגית מקצועית, אבל גם תמיכה של הסביבה בני משפחה וחברים.  

הטיפול הזוגי יתחיל בזיהוי והבנת הבעיות בקשר, בין אם מדובר על בעיות תקשורת, חוסר אמון, קונפליקטים מתמשכים, חוסר שביעות רצון מינית ועוד. זאת במקביל לפיתוח יכולות לזהות בעצמכם ובבן הזוג שלכם דפוסי התנהגות שליליים שפוגעים בקשר. 

בהמשך, הטיפול הזוגי ייסע לפתח דפוסי תקשורת בריאים וללמוד כיצד להתמודד עם קונפליקטים בצורה יותר אפקטיבית ונכונה. זאת, לצד סיוע בפיתוח תקשורת פתוחה עם יכולת לדבר מול בן הזוג על על רגשות, צרכים ורצונות שלכם, תוך הקשבה וכבוד הדדי.

תמיכה זו יכולה להוביל לשיפור משמעותי בקשר הזוגי, או במידה והדבר אינו מצליח לפירוק הקשר באופן נכון. בכל מקרה, חשוב לזכור כי שינוי דפוסי התנהגות והתמודדות עם קשיים בזוגיות לוקחים זמן. לכן היו סבלניים עם עצמכם ועם בן/בת הזוג, ותנו לעצמכם את הזמן הנדרש לעבור את התהליך.

לסיוע של מטפלת זוגית מנוסה ליצירת מערכת יחסים בריאה ומטפחת, שבה כבוד, תקשורת ותמיכה הדדית הם הבסיס, הנכם מוזמנים ליצור איתי קשר בטלפון 052-2331225

השאירו פרטים ואצור קשר בהקדם

שינוי גודל גופנים
מוזמנים ליצור איתי קשר