פרידה זמנית בין בני זוג

במהלך כל קשר זוגי, בלי יוצא מן הכלל, יש עליות ומורדות ואפילו משברים חמורים יותר או פחות. לעיתים כאשר הדברים חורקים, לרוב לאורך זמן, מתחילים בני הזוג לשקול פרידה זמנית שתאפשר להם לבחון עד כמה הם באמת רוצים ומעוניינים להמשיך את הקשר, ובאותו הזמן קצת להתרחק ואולי להתגעגע – כדרך להחיות את מה שאבד. ואולם, הנתונים והניסיון מראים כי פרידה זמנית בין בני זוג אינה "תרופת פלא" ויעילותה מוטלת בספק, בוודאי אם היא מבוצעת ללא ליווי של יועצת זוגית מנוסה. לכן, כצעד ראשון כדאי לפנות לייעוץ ובמידה ותחליטו על הפסקה זמנית או התרחקות זמנית זה מזו, תוכלו לבצע את המהלך באופן מושכל, ריאלי ובטוח יותר.

 

אתגרים והשלכות שצריך להביא בחשבון

ראשית, חשוב להדגיש כי פרידה זמנית בין בני זוג תמיד תקבל פנים שונות לגופו של מקרה, שכן אנו אינדיבידואלים שונים ולכל קשר יש את המאפיינים המיוחדים לו (אורך הקשר, נשואים או לא, ילדים או לא וכן הלאה). הניסיון מראה כי ישנם מספר אתגרים והשלכות שכדאי להתייחס אליהם, כתלות בבני הזוג ובאופי הקשר ביניהם.

 

הנקודה הראשונה ולמעשה המהותית ביותר היא שהפרידה הזמנית לא תפתור את הקשיים שעומדים מאחוריה. נכון, היא יכולה להביא עימה בחינה מחודשת של היחסים, הרגעה של רגשות סוערים (בוודאי אם הייתה בגידה, אך לא רק), הבנה מעמיקה יותר של הרצונות שלי ושל בן הזוג, ועוד. למעשה ההחלטה לקחת פסק זמן מעידה שיש פוטנציאל חיובי לקשר, ישנם דברים שלא היינו רוצים לוותר עליהם, איננו פוסלים את האפשרות שזהו האדם המתאים לנו, אם כי לעיתים היא דווקא מעידה שאנו פוחדים להישאר לבד, פוחדים מפני השלכות חברתיות, כלכליות, משפחתיות וכדומה – הגם שדי ברור לנו שהקשר כבר אינו מתאים עבורנו.

 

אולם בכל מקרה, גם אם יש גרעין חיובי ואף יותר מגרעין, מה שהביא לפרידה היה מן הסתם משמעותי ביותר והסיכוי שייפתר פשוט כי אינכם נמצאים בקשר לזמן מה – אינו גבוה. ייתכן שמאחוריה הפרידה עמדו בעיות חמורות בתקשורת, רצונות מנוגדים מהחיים, חוסר סיפוק מאינטימיות, מרומנטיקה ומיחסי מין, קושי לראות את צרכי הצד השני ולתמוך בו, ועוד הרשימה ארוכה. היבטים אלו ראוי וכדאי ללבן באופן פתוח וכנה בסיוע אשת מקצוע מנוסה, ולא לתלות את יהבכם בזמן החולף. הם אינם נוטים פשוט להסתדר מעצמם.

 

אין בכך לומר שפרידה זמנית אינה יכולה להועיל בנסיבות מסוימות, בעיקר אם היא נעשית באופן מושכל, ויכולה להביא בסיומו של תהליך לשמירת או הפסקה סופית של הקשר מתוך בחירה נבונה. מאידך, הדיאלוג הפתוח והליווי מאפשרים לתת מענה טוב יותר ל- "סיכונים", למשל לרגשות נטישה, קנאה וכעסים שיתעוררו בתקופה זו, לניסיונות ואף הגשמות של פנטזיות בתחום הרגשי והמיני אצל אחד או שני בני הזוג בתקופה זו, למשמעותה של תחושת החופש – שיכולה להיות נהדרת ומפתה בטווח הקצר, אך מטעה לגבי הטווח הארוך, ועוד.

 

לקביעת פגישה, הנכם מוזמנים ליצור קשר בטלפון 052-2331225.

השאירו פרטים ואצור קשר בהקדם

שינוי גודל גופנים
מוזמנים ליצור איתי קשר