זלזול בין בני זוג

מהו זלזול בזוגיות? האם אחד מבני הזוג מרגיש זלזול או שמא זה הדדי? האם התקשורת היא פוגענית בדרך כלל או שזה דפוס קבוע של אחד מבני הזוג?

לעתים התחושה שבן/בת הזוג שלנו מזלזל בנו היא סובייקטיבית, כלומר, מה שגורם לאדם אחד להרגיש זלזול, למישהו אחר זה יכול להיות חסר משמעות. לכן חשוב להבין עד הסוף על מה יושבת החוויה הזו.

עירית מורה במקצועה, מספרת שבן זוגה, איש עסקים מצליח הפנה את תשומת ליבה לתינוק שלהם, שהיה עסוק בלהשחית את גליל נייר הטואלט מהשירותים…

בן זוגה העיר בדרך אגב, "תראי מה הוא עושה עם המשכורת שלך…" עירית סיפרה זאת בחיוך, והבנתי ממנה שבבית שלהם הומור מסוג כזה, הוא ענין שבשגרה ושיש בו משב רוח מרענן. עירית בחרה לצחוק מהבדיחה ולזרום, אולם, לאשה אחרת אמירה מסוג זה הייתה יכולה להשמע פוגענית ומשפילה, ועד מהרה יכול היה להתפתח ריב קשה בו האישה מאשימה את בעלה בזלזול בעבודה שלה, ושהכל נמדד אצלו בכסף…

החוויה הזו של זלזול  משתנה מאדם לאדם, ולכן הטווח שיגדיר מה פוגע ומה לא פוגע רחב.

אולם, יש מצבים שדי ברור שתחושת זלזול בין בני זוג, יש לה אחיזה במציאות. כשאחד מבני הזוג אומר לשני :"אתה לא נראה טוב" "אתה שמן" "אתה לא מענין" אפשר להבין את הצד שנפגע המרגיש זלזול, כי בן הזוג למעשה ביצע הפחתת ערך שלו. אמירות מסוג זה הן פוגעניות ומבטאות חוסר הערכה אחד לשני.

לעתים, הזלזול בא לידי ביטוי אחרת: דליה נהגה להגיע מהעבודה, לנחות על הספה בסלון ולצפות בטלוויזיה עד שנרדמה שם לכל הלילה. בן זוגה הרגיש זלזול כי באותו לילה לא ישנה איתו במיטה, ולא עשתה דבר בבית. למחרת, התלונן שעשה הכל במקומה , והרגיש שלא אכפת לה ממנו. האם מדובר פה בזלזול או בתפיסה לקויה של "השותפות" ? דליה לא מילאה את תפקידה כבת זוג וראש משפחה האחראית לבית והמשפחה שהקימה. כשאנו נפגעים מהקרובים אלינו אנו מתקשים לתמלל (להגיד במילים), מה בדיוק אנחנו מרגישים. כן מרגישים כעס אבל, על מה הכעס בדיוק קשה לנו לבטא.

בטיפול זוגי אנו מזהים את מקור הכעס, ומה הדבר שפוגע. מה גורם לאחד מבני הזוג להרגיש פגוע (לא מתווכחים עם מה שהאדם מרגיש), ומה גורם לאחד להחליש את השני. בנוסף, מתקיימת עבודה עם בני הזוג באימוץ דרכים בונות יותר לייצר תחושת ערך הדדית. בני הזוג לומדים לשפר את התקשורת ביניהם, במיוחד אם הם התרגלו לדבר בחוסר כבוד, העבודה על ניהול שיח מכובד יותר הכרחית.

זקוקים לטיפול זוגי ? מעוניינים להשקיע בקשר הזוגי שלכם ? רוצים לשפר את התקשורת שלכם למען עתיד הקשר והמשפחה ? מירי קדמן, יועצת זוגית באזור המרכז מביאה עמה לטיפול ניסיון של עשרות שנים ולא מעט סיפורי הצלחה בתחום. התקשרו עכשיו לקביעת פגישת היכרות בטלפון 052-2331225

השאירו פרטים ואצור קשר בהקדם

שינוי גודל גופנים
מוזמנים ליצור איתי קשר